Uwaga na ataki typu Voice Phishing

Departament Bezpieczeństwa Banku BPS identyfikuje wzmożoną aktywność ataków typu Voice Phishing.

Czym jest Voice Phishing i jak go uniknąć przedstawiamy poniżej.

 

Voice phishing.pdf

 

Zasady bezpieczeństwa dla klienta:

  • Infolinia Banku nie wykonuje połączeń wychodzących z numeru 801 321 456.
  • Infolinia Banku BPS obsługuje klientów banków spółdzielczych tylko w zakresie kart płatniczych.
  • Pracownicy odpowiedzialni za bezpieczeństwo w Banku nigdy nie kontaktują się bezpośrednio z klientami.
  • Nigdy nie podawaj przez telefon pełnego loginu do bankowości internetowej lub pełnego numeru karty.
  • Nigdy nie podawaj przez telefon hasła do bankowości internetowe lub trzy cyfrowego kodu z karty CVV;
  • Nigdy nie instaluj dodatkowego oprogramowania by poprawić dostępność usług bankowych.
  • Poproś rozmówcę o podanie imienia i nazwiska, jeżeli ich sam nie podał. Pracownicy Infolinii Banku przedstawiają się już na początku rozmowy.
  • Pod żadnym pozorem nie przekazuj telefonicznie kodów z SMS-ów autoryzacyjnych.
  • Zachowaj ostrożność, jeżeli rozmówca wywiera na Tobie presję czasu. W pośpiechu dużo łatwiej podjąć nieprzemyślane decyzje.
  • Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości podczas rozmowy z osobą podającą się za konsultanta, rozłącz się i skontaktuj się bezpośrednio z bankiem lub zadzwonić na Infolinię Banku pod numer wskazany na karcie.

 

voice phishing 2021