mojeID
mojeID - zdalne potwierdzanie tożsamości poprzez bankowość internetową
REGULAMIN wydawania środków identyfikacji elektronicznej i przekazywania informacji w ramach moje ID
mojeID - służy do zdalnego potwierdzania tożsamości. Pozwala na bezpieczną weryfikację Twoich danych za pomocą bankowości internetowej. Zawsze zobaczysz co i komu przekazujesz. Przekazanie danych każdorazowo wymaga Twojej akceptacji. Dzięki mojeID korzystasz wygodnie z komercyjnych oraz publicznych usług dostępnych online.
mojeID - to rozwiązanie, które bardzo ułatwia życie. Za pomocą kilku kliknięć pozwala w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości, bez konieczności wstawania z kanapy, w zaciszu domu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym czasie.
KORZYŚCI
- Łatwiejszy dostęp
Prościej rejestrujesz się i logujesz u dostawców usług. - Bezpieczeństwo
Masz poczucie bezpieczeństwa i kontroli nad przekazywaniem danych dzięki sprawdzonemu standardowi. - Użyteczność
Korzystasz z większej liczby usług online lub masz dostęp do paneli uzupełniających usługi tradycyjne. - Potwierdzanie tożsamości w Internecie staje się łatwiej dostępne
W szybki i bezpieczny sposób, wraz z przekazaniem wiarygodnych danych ją opisujących (np: imię, nazwisko, PESEL, data urodzenia) na potrzeby zawarcia umowy lub pierwszego logowania.
ZASTOSOWANIE
- Usługi publiczne
Składanie wniosków do urzędów (np. wniosek o dowód osobisty, paszport, wyrejestrowanie samochodu)
Dostęp do danych (np. dane o ubezpieczeniach społecznych, informacja o punktach karnych) - e-Commerce
Potwierdzanie wieku klienta (np. zakup alkoholu)
Dostarczanie danych niezbędnych do dostawy - Energetyka
Rejestracja wniosku/formularza
Przedłużenie umowy
Dostęp do portalu klienta - Medycyna
Rejestracja/autoryzacja dostępu do usług i produktów medycznych
Zakup leków przez internet - Media
Potwierdzanie dostępu do treści ograniczonych wiekowo
Opłacanie abonamentu - Ubezpieczenia
Sprzedaż polisy przez internet
Odnowienie polisy (Direct)
UWAGA
Logowanie do niektórych portali może wymagać przekazania adresu e-mail. Sprawdź, czy posiadasz aktualny adres w bankowości internetowej (Ustawienia - Dane osobowe - Adres e-mail). Jeśli posiadasz nieaktualny adres e-mail, lub brak adresu, zaktualizuj swoje dane. Możesz to zrobić osobiście w placówce Banku, lub składając wniosek "Zmiana danych osobowych" w miniaplikacji Wnioski poprzez bankowość internetową.
Aktualną listę usług publicznych znajdziesz tutaj: https://obywatel.gov.pl/
Informacje na temat Profilu Zaufanego znajdziesz tutaj: https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/profil-zaufany-ego-