Skip to main content

Bezpieczeństwo

BEZPIECZEŃSTWO W BANKOWOŚCI INTERNETOWEJ 

youtube logo

IP Intelligence

Dbając o bezpieczeństwo bankowości internetowej Bank Spółdzielczy w Bartoszycach wykorzystuje usługę IP Intelligence, weryfikującą reputację zewnętrznego adresu IP, z którego korzysta stacja komputerowa Klienta łącząca się do Internetu.
Swój zewnętrzny adres IP przydzielony przez operatora można sprawdzić pod adresem https://www.moje-ip.eu , a jego reputację w usłudze IP Intelligence w ogólnodostępnej bazie adresów IP znajdującej się na stronie https://www.brightcloud.com/tools/url-ip-lookup.php.

W przypadku negatywnej weryfikacji tego adresu usługa logowania do bankowości internetowej jest niemożliwa, wyświetlony zostaje komunikat: "W celu umożliwienia korzystania z bankowości elektronicznej, prosimy o telefoniczny lub osobisty kontakt z bankiem".

ip intelligence kom1

W takim wypadku należy skontaktować się z dostawcą usługi dostępu do sieci Internet w celu złożenia wniosku o zmianę reputacji zewnętrznego adresu IP, lub udać się do najbliższego oddziału Banku.

Filtrowanie adresów IP

Konfiguracja adresów IP umożliwia użytkownikowi określenie adresu IP oraz lokalizacji, z których możliwy będzie dostęp na konto danego użytkownika do bankowości internetowej, i w dużej mierze zwiększa bezpieczeństwo usługi.
W przypadku braku aktywnej konfiguracji dostęp możliwy jest z  każdego miejsca.

Użytkownik ma możliwość określenia wielu lokalizacji, z  których taki dostęp będzie możliwy. W takim przypadku próba dostępu z innej niż wymienione lokalizacje spowoduje prezentację komunikatu: "Niepoprawne dane do autoryzacji".

Szablon zaufany

Funkcjonalnośc umożliwiająca tworzenie szablonów przelewów do odbiorców "zaufanych", pozwalających pominąć każdorazową autoryzację przelewów.

Oznaczenie szablonu przelewu jako zaufanego wymaga autoryzacji. Maksymalna kwota przelewu do odbiorcy "zaufanego" - 10,000 PLN. Przelew na kwotę wyższą musi być dodatkowo autoryzowany.

 

Uwaga na oszustów podszywających się pod Bank

Zidentyfikowane zostały próby podszywania się przez oszustów pod pracowników banków. Oszuści dzwonią z rożnych numerów. Na Twoim telefonie może wyświetlić się nawet numer pracownika naszego Banku.

Oszuści informują o rzekomo podejrzanej transakcji i próbują wyłudzić dane poufne lub namawiają do zainstalowania oprogramowania, które umożliwia zdalny dostępu do komputera.

Poświęć chwilę i przejdź do sekcji: OSTRZEŻENIA PRZED ATAKAMI

 

Znajdziesz nas też tutaj